Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *
Reload Captcha
Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2017

Συμπληρώστε το email σας
και μάθετε πρώτοι τα νέα μας

Νέο αεροδρόμιο Πάρου: Τα βήματα για την ολοκλήρωσή του

30 Ιανουαρίου, 2017

Η ολοκλήρωση των έργων του Νέου Αεροδρομίου Πάρου είναι ο επόμενος στόχος που πρέπει να κερδηθεί για να αποκτήσει η Πάρος ένα ανταγωνιστικό αεροδρόμιο στις Κυκλάδες -κυρίως σε σχέση με αυτά της Μυκόνου και της Σαντορίνης.
Όταν αναφερόμαστε σε ολοκλήρωση των έργων στο Νέο Αεροδρόμιο της Πάρου αυτά δεν είναι άλλα από:
1. Δημιουργία όλων των εγκαταστάσεων που προβλέπονται στο master plan - κτιριολογικό πρόγραμμα του νέου Κρατικού Αεροδρομίου Πάρου, συνολικού εμβαδού κύριων χώρων περίπου 5.000 m2.
2. Επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης - απογείωσης τόσο όσο το αεροδρόμιο να είναι ανταγωνιστικό με τα αεροδρόμια της Μυκόνου και της Σαντορίνης και
3. Διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου σύμφωνα με την αρχική μελέτη (κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων, οδών πρόσβασης, φυτεύσεις πρανών κ.α.)

Το site μας ζήτησε και πήρε απαντήσεις για τα παραπάνω ζητήματα από το μέλος της ΑΜΚΕ, πολιτικό μηχανικό κ. Γιάννη Ραγκούση που γνωρίζει ίσως πολύ καλύτερα από τον καθένα τι έγινε και φθάσαμε στο σήμερα -με το Νέο Αεροδρόμιο να λειτουργεί- αλλά και το τι πρέπει να γίνει για να ολοκληρωθεί χωρίς να χαθούν χρήματα που έχουν εξασφαλισθεί γι’ αυτό το λόγο και είναι 10 εκατ. ευρώ.

aerodromio2

Το μέλος της ΑΜΚΕ o κ. Γιάννης Ραγκούσης κατ’ αρχάς μας διευκρινίζει ότι:
«Σύμφωνα με την έγκριση του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025, η έγκριση έγινε με την υπουργική απόφαση 2031/Φ97/28-11-2014, τα έργα του Νέου Αεροδρομίου Πάρου δεν συμπεριλαμβανόταν στα έργα της πρώτης τριετίας 2014-2017 αλλά στη δεύτερη τριετία 2017-2020.
Ο προϋπολογισμός των έργων στο Νέο Αεροδρόμιο της Πάρου για την 2η τριετία είναι ύψους 10 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα μέχρι τον 8ο μήνα (Αύγουστος) του 2017 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και τα τρία στάδια των μελετών (προμελέτη, οριστική μελέτη & μελέτη εφαρμογής). Τον 8ο του 2017 πρέπει να είναι έτοιμα και τα τεύχη δημοπράτησης προκειμένου το χρονικό διάστημα από τον 8ο του 2017 έως τον 7ο του 2018, βάσει του προγραμματισμού, να πραγματοποιηθεί η δημοπράτηση του έργου.
Η υλοποίηση του έργου, πάντα βάσει του προγραμματισμού, θα ξεκινήσει από τον 9ο του 2018 έως τον 12ο του 2020».

Ο κ. Ραγκούσης στη συνέχεια μας μιλάει για την ανάγκη ανάθεσης των μελετών «χθες» και όχι σήμερα για να μη χαθούν τα χρήματα αλλά και για να ολοκληρωθεί το έργο μέσα στα χρονοδιαγράμματα:
«Σήμερα Ιανουάριος του 2017 γνωρίζουμε ότι έχει ολοκληρωθεί μόνο το πρώτο στάδιο της μελέτης για την ολοκλήρωση του Νέου Αεροδρομίου, που είναι η προμελέτη του έργου και τα άλλα δύο στάδια των μελετών, δεν έχουν ανατεθεί. Επειδή οι μελέτες αυτές είναι εξειδικευμένες, άποψη μου είναι ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο έως απίθανο τα επόμενα στάδια των μελετών να εκπονηθούν από την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία έχει μεν την επιστημονική εμπειρία να τα εκπονήσει, αλλά μέχρι σήμερα αυτό δεν έχει γίνει. Άρα η άποψη μου είναι ότι αν δεν ανατεθούν σε ιδιωτική μελετητική εταιρεία, η υλοποίηση των έργων εντός του χρονοδιαγράμματος είναι ανέφικτη.
Από εδώ και πέρα θα πρέπει με οποιοδήποτε τρόπο, είτε με ανάθεση των επόμενων δύο σταδίων της μελέτης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας -η οποία σύμφωνα με την προσωπική μου άποψη θα διαρκέσει τουλάχιστον 2 με 3 χρόνια- είτε με εξεύρεση πόρων από τις αεροπορικές εταιρείες ή από χορηγούς να ανατεθούν τα επόμενα δύο στάδια των μελετών και τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, που εκτιμάται ότι με την ιδιωτική πρωτοβουλία θα διαρκέσει από 6 μήνες έως ένα χρόνο».

aerodromio3

Είμαστε όμως μέσα στα χρονοδιαγράμματα; Και εάν όχι τι πρέπει να γίνει για να μη χαθούν τα 10 εκατ. ευρώ;
«Όπως καταλαβαίνεται αυτή τη στιγμή δεν είμαστε μέσα στο χρονοδιάγραμμα έτσι ώστε να μην χαθούν τα χρήματα (10 εκατ. ευρώ)
Όσο χρονικό διάστημα παραταθεί η ολοκλήρωση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης, για αντίστοιχο χρονικό διάστημα θα παραταθεί και η ολοκλήρωση του έργου.
Δεν θα πρέπει επίσης να λησμονούμε ότι το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025, αναθεωρείται κάθε τρία χρόνια και σε περίπτωση που έχει προχωρήσει η ωρίμανση άλλων έργων, ενώ το δικό μας έργο δεν είναι έτοιμο για δημοπράτηση και υλοποίηση, να προκριθούν αυτά, με αποτέλεσμα είτε να πάει για αργότερα είτε να χαθούν ακόμη και τα χρήματα για την υλοποίηση του.
Εάν αναληφθεί ιδιωτική πρωτοβουλία πιστεύω ότι θα είμαστε πολύ κοντά στο χρονοδιάγραμμα.
Θα πρέπει επίσης να διευκρινίσουμε ότι από τα παραπάνω προκύπτει ότι εάν δεν είχε γίνει η πρωτοβουλία δημιουργίας της ΑΜΚΕ και η ολοκλήρωση έστω των προσωρινών εγκαταστάσεων, το Νέο Αεροδρόμιο της Πάρου στην καλύτερη των περιπτώσεων και εάν εφαρμοζόταν το χρονοδιάγραμμα -που σήμερα δεν εφαρμόζεται- θα ολοκληρωνόταν το 2021, δηλαδή πέντε χρόνια αργότερα».

Τι πρέπει να γίνει όμως, σύμφωνα με τον κ. Ραγκούση, για να ολοκληρωθεί το έργο;
«Για να ολοκληρωθεί το έργο, χρειάζεται άμεσα -έπρεπε να είχε γίνει χθες- η εκπόνηση των επόμενων δύο σταδίων των μελετών και τα τεύχη δημοπράτησης του συνόλου των έργων που έχουν προβλεφθεί για το νέο αεροδρόμιο. Αν αυτό δεν γίνει άμεσα, κινδυνεύει να χαθεί και η τελευταία ευκαιρία χρηματοδότησης του έργου που είναι το ΕΣΠΑ.
Επιπλέον, θα πρέπει, έχοντας το Νέο Αεροδρόμιο λειτουργήσει έξι μήνες, να ανατεθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης - απογείωσης μέχρι το μήκος που θα αποδειχθεί από τη μελέτη ότι είναι αναγκαίο προκειμένου να γίνει ανταγωνιστικό με τα άλλα αεροδρόμια των Κυκλάδων όπως της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Για την έγκριση της τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων για την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης - απογείωσης, κατά την άποψη μου, θα απαιτηθεί χρονικό διάστημα τουλάχιστο ενός χρόνου. Τότε θα πρέπει να έχει εκπονηθεί το σύνολο των τεχνικών μελετών που απαιτείται, και θα πρέπει να έχει ενταχθεί αντίστοιχο υποέργο στο αναθεωρημένο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025, προκειμένου να μπορεί να δημοπρατηθεί και να υλοποιηθεί και η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης - απογείωσης.

Βραχυπρόθεσμα, ακόμη και φέτος αν είναι δυνατόν όμως, κατά την άποψή μου, θα πρέπει να γίνουν προσθήκες - βελτιώσεις του υφιστάμενου σταθμού για να μπορεί να καλυφθούν οι ανάγκες για τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια που θα απαιτηθούν ακόμα για την ολοκλήρωση του έργου. Θα πρέπει να βρούμε μια λύση, αντίστοιχη της προηγούμενης, με προσθήκη 500 - 600 τετραγωνικών για να καλύψουμε την αναμενόμενη κίνηση της φετινής περιόδου και των άλλων ετών που θα μεσολαβήσουν μέχρι την ολοκλήρωση του έργου». Αυτό άλλωστε ήταν σε γνώση όλων των εμπλεκομένων υπηρεσιών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Διοίκησης τους, οι οποίοι θα έπρεπε ήδη να είχαν ξεκινήσει και να ολοκληρώνονταν πριν την έναρξη της επόμενης τουριστικής περιόδου».

aerodromio4

Ποιος θα μπορούσε να είναι ο ρόλος της ΑΜΚΕ –μια πρωτοβουλία του Δημάρχου Πάρου Μάρκου Κωβαίου που υλοποιήθηκε και έχουμε το σημερινό αποτέλεσμα- και του Δήμου για την ολοκλήρωση του έργου; Ο κ. Ραγκούσης μας τονίζει:
«Ο ρόλος της ΑΜΚΕ όπως ήταν και πριν θα πρέπει κατ’ αρχήν να είναι συντονιστικός. Θα πρέπει να παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις, είναι ήδη ενήμερη και αυτή η ενημέρωση είναι εβδομαδιαία, για το στάδιο ολοκλήρωσης των μελετών και των έργων και τις προοπτικές που υπάρχουν. Και επίσης θα μπορεί να συνδράμει στην ανάθεση και ολοκλήρωση της μελέτης τροποποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης - απογείωσης.
Ο ρόλος του Δήμου σε αυτή τη φάση θα πρέπει να είναι πάλι συντονιστικός και να πιέζει προς πάσα κατεύθυνση για την ολοκλήρωση των μελετών και των έργων που απομένουν στο αεροδρόμιο».

Τέλος ποιος θα πρέπει να είναι ο ρόλος της πολιτείας;
«Σίγουρα η πολιτεία έχει υποχρέωση και είναι και η καθ’ ύλην αρμόδια να αναθέσει και να ωριμάσει άμεσα, καταρχήν όλες τις μελέτες που υπολείπονται, γιατί χωρίς μελέτες έργα δεν γίνονται. Η πολιτεία επίσης θα πρέπει να εξασφαλίσει τους απαιτούμενους πόρους για την δημοπράτηση και υλοποίηση των απαιτούμενων έργων, και να τα εντάξει στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025.

Οι υπολειπόμενες εγκαταστάσεις του Νέου Αεροδρομίου της Πάρου, έχουν εκτιμηθεί και ενταχθεί με το ποσό των 10 εκατ. ευρώ αλλά η ολοκλήρωση του συνόλου των μελετών, μπορεί να αποδείξουν τελικά ότι το ποσό αυτό είναι τελικά υποτιμημένο. Θα πρέπει λοιπόν να εξασφαλίσει το σύνολο των πόρων προκειμένου να ολοκληρωθεί. Γιατί 10 εκατ. ευρώ, κατά την άποψη μου το έργο είναι υποτιμημένο και θα απαιτηθούν τουλάχιστον 15 με 20 εκατ. ευρώ συνολικά για να ολοκληρωθεί».

Πόσο αισιόδοξος ή απαισιόδοξος είναι όμως ο κ. Ραγκούσης για να φθάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα που δεν είναι άλλο στην όσο το δυνατόν πιο σύντομη ολοκλήρωση του έργου και να μη χαθούν τα χρήματα;
«Επειδή από την αρχή που αναμείχθηκα με το έργο, ήμουν αισιόδοξος, και επειδή πιστεύω ότι υπάρχει και η πολιτική βούληση όλων πλέον για την ολοκλήρωση του, τηρώντας τα υφιστάμενα χρονοδιαγράμματα, το 2021 μπορούν να είναι έτοιμες όλες οι εγκαταστάσεις που υπολείπονται καθώς και να έχει υλοποιηθεί και η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης - απογείωσης».

Και η πιο απαισιόδοξη πρόβλεψη;
«Όσο καθυστερήσει από εδώ και πέρα η ανάθεση των μελετών θα διευρυνθεί και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου».

parosin.gr

  1. Δημοφιλή
  2. Τελευταία
« October 2017 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31