Login to your account

Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Reload Captcha
Τρίτη, 16 Ιουλίου 2019

Συμπληρώστε το email σας
και μάθετε πρώτοι τα νέα μας

Η ημερήσια εκδρομή του Προοδευτικού Συλλόγου Λευκιανών Πάρου

03 Μαΐου, 2018

Την Κυριακή 29 Απριλίου 2018 πραγματοποιήθηκε η ημερήσια εκδρομή του Προοδευτικού Συλλόγου Λευκιανών της Αθήνας στο πρώην Βασιλικό κτήμα Τατοΐου, τις Αφίδνες και την παραλία του Ωρωπού.

Νωρίς το πρωί οι παρέες των μελών και των φίλων του Συλλόγου μας συγκεντρώθηκαν στην Ομόνοια και με πολλή χαρά και όρεξη ξεκινήσαμε για την εκδρομή. Η μέρα έδειχνε ότι θα είναι ζεστή, σχεδόν καλοκαιρινή. Στις 10 π.μ. φτάσαμε στον πρώτο μας προορισμό το Τατόι. Στην είσοδο μας περίμενε και μας υποδέχθηκε ο πρόεδρος του Συλλόγου «Φίλοι του κτήματος Τατοΐου» κ. Βασίλης Κουτσαβλής. Μετά τις απαραίτητες συστάσεις, μας καλωσόρισε και ξεκίνησε η ξενάγηση μέσα στο κτήμα του Τατοΐου. Η ξενάγηση άρχισε με σύντομη αναδρομή στην περιπετειώδη ιστορία του μεγάλου δασοκτήματος. Ο ξεναγός έκανε αναλυτική περιγραφή και μας παρείχε ιστορικές πληροφορίες για το σχεδιασμό, την οικοδόμηση και τη χρήση των κτισμάτων, των οικημάτων και των βοηθητικών κτηρίων της επιβλητικής πρώην θερινής βασιλικής έπαυλης. Το «θερινό ανάκτορο» της πρώην Βασιλικής οικογένειας συνδέθηκε με σημαντικές περιόδους και γεγονότα της ιστορίας μας αλλά και θρύλους.

Ακολούθησε ξενάγηση στο μεγάλο πευκοδάσος του κτήματος με τη μεσογειακή βλάστηση και πανίδα. Το συγκεκριμένο οικοσύστημα είναι μεγάλης περιβαλλοντικής σημασίας με ιδιαιτερότητες σε σχέση με το ευρύτερο οικοσύστημα του δρυμού της Πάρνηθας.

Η Λευκιανή παρέα, με την καθοδήγηση του ξεναγού, περιηγήθηκε, εν συνεχεία, τη γεωκτηνοτροφική - οικιστική ενότητα. Δυστυχώς, ο χρόνος δεν επαρκούσε για να επισκεφθούμε και τους Βασιλικούς τάφους. Η ξενάγηση διήρκησε συνολικά δυόμιση ώρες. Ο λόγος του ξεναγού, κ. Κουτσαυλή, που ήταν χειμαρρώδης, μεστός και απολαυστικός κράτησε αμείωτη την προσοχή των εκδρομέων.

Απολαύσαμε την ομορφιά της φύσης, μυρίσαμε την ευωδιαστή ανοιξιάτικη βλάστηση, ευχαριστηθήκαμε πεζοπορία μέσα στο δάσος, είδαμε και μάθαμε πολλά για την ιστορία και τη ζωή του κτήματος. Όμως, η εγκατάλειψη αυτού του χώρου από τους φορείς που τον εποπτεύουν είναι καταφανής και μακάρι να αναληφθούν σύντομα πρωτοβουλίες για να διασωθεί και να προστατευθεί ο περιβαλλοντικός και πολιτιστικός - ιστορικός χαρακτήρας του. Αντίστοιχοι χώροι του εξωτερικού αποτελούν αντικείμενο πολλαπλής και επωφελούς, για το κοινό και το Δημόσιο, εκμετάλλευσης. Αναχωρήσαμε με σκέψεις, συναισθήματα και κάποιους προβληματισμούς.

Μετά, μέσα από μια υπέροχη «πράσινη» σχεδόν αλπική διαδρομή καταλήξαμε στο σιδηροδρομικό σταθμό Αφίδνες οπού και γευματίσαμε όλοι μαζί στην ταβέρνα «Μανάρας». Η ταβέρνα διέθετε ωραία και καλά εδέσματα, προσεγμένο χώρο και καλή εξυπηρέτηση. Στα τραπέζια των Λευκιανών ακούγονταν τα καθιερωμένα χωρατά οι φωνές κεφιού και παντού υπήρχε πολλή γλεντζέδικη διάθεση. Η εκδρομή μας έκλεισε με τον απογευματινό μας καφέ και γλυκό ή περπάτημα στον Φάρο Ωρωπού, πλάι στο ήρεμο κύμα αλλά με λίγο σκυθρωπό ουρανό, με θέα την Εύβοια. Η ώρα της επιστροφής είχε φτάσει. Κατά τη διάρκειά της πραγματοποιήθηκε η κλήρωση της λαχειοφόρου αγοράς και τυχερός της εκδρομής αναδείχθηκε ο γραμματέας του Δ.Σ. του Συλλόγου μας κ. Μάρκος Ξενάκης που πήρε την χειροκέντητη κουβέρτα που είχε δωρίσει, προς τούτο, το αγαπητό μέλος του Συλλόγου μας κ. Μαρουλία Αντιπαριώτου, την οποία και ευχαριστούμε. Επιστρέψαμε στην Αθήνα στις 20:00.

Οφείλονται συγχαρητήρια σε εκείνα τα μέλη του Δ.Σ. που σχεδίασαν και πραγματοποίησαν την εκδρομή. Επίσης, οφείλονται ευχαριστίες στα μέλη και στους φίλους μας που μας τιμούν και είναι κοντά μας.

Μακάρι όλες οι μελλοντικές εκδρομές του Συλλόγου Λευκιανών να έχουν ανάλογη επιτυχία.

ΑΝΑΝΕΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΤΗΣΙΟ ΧΟΡΟ - ΓΛΕΝΤΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΘΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ 13 ΜΑΪΟΥ 2018 ΣΤΗ 13:00 ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ «ΕΛΑΦΟΚΥΝΗΓΟΣ» ΣΤΟ Ν. ΨΥΧΙΚΟ. ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ.